Optisch weer naar origineel Audi 90, vind ik uiteindelijk toch mooier. De oranje knippers komen er ook weer in.
En na lang wachten mijn setje 16" competition velgen gespoten. (in 5x112 héél zeldzaam)
Aan de voorzijde de remmen vervangen door Audi TT 312mm, achter Audi A6 C6 302mm. Hier blijft het voorlopig bij, groter past écht niet.
Enige tijd geleden kwam ik online een mechanische nokkenaskettingspanner tegen voor de 12v VR6/10v VR5 motoren, wat een mooie oplossing is om van de hydraulische spanner af te komen. (Je wil immers slechts van de speling af, nÃ*et continue druk op de ketting aangezien dit alleen maar extra slijtage oplevert.)
Ik vond ze alleen nogal duur dus besloot ik er zelf een te maken.
Een paar dagen terug heb ik hem gemonteerd en ben behoorlijk onder de indruk van de stilte waarmee de motor loopt. Het geratel van de ketting bij lage toerentallen (=lage oliedruk) is volledig weg, waar dit eerst tijdens het rijden continue hoorbaar was.
Dat was hem weer!