09-11-2018, 21:13
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
|
|
Quote:
Originally Posted by tim_j
de aslastregelaar heeft niet met de afstelling van de remzuiger te maken. deze bepaald hoeveel remdruk (vloeistof) er naar de zuigers gaat als je het pedaal indrukt. in ruststand kan deze zover ingedrukt worden als het kan zonder dat de remmen gaan slepen. ze stand veranderd niets aan de stand van de remzuiger in ruststand.
|
Ja dat dacht ik dus eerst ook.
Ik heb er een paar banden door weg kunnen gooien terwijl de voorste nog 4mm hadden. Ze waren met gelijke profieldiepte gemonteerd (nieuw)
Wielen draaiden in ingeveerde toestand niet geheel vrij, na een tijdje werd dit zelfs stroef (alsof de lagers geen vet meer hadden).
Na afstellen van die aslastregelaar draaide ze volledig vrij en dat was ook goed te merken toen ik er weer mee ging rijden.
Lagers zijn nog steeds in orde en het vreet geen banden meer (extra rolweerstand).
Dus het heeft wel degelijk invloed.
Moet wel zeggen dat ik nog trommeltjes heb achter, dus dat kan wellicht verschillen (omdat het handremsysteem afzonderlijk werkt) Maar het had mij in elk geval 200 euro kunnen besparen...
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
|