![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
19-09-2018, 14:11
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Apr 2008
Posts: 47
|
|
Quote:
Originally Posted by Erik Baas
|
Dat had ik inderdaad ook geprobeerd, maar het desbetreffende topic niet kunnen vinden.
Quote:
Originally Posted by w00Dy
op die 1.5JB zit een Pierburg 1B carb waarschijnlijk?
De choke wordt geregeld door een bi-metaal veertje in het slakkenhuis aan de rechterkant van de carb, dat veertje reageert op de temp van je koelvloeistof.
Er staan markeringen op het slakkenhuis om de boel gelijk goed af te stellen, in het golf handboek staat wel meer over het juist afstellen.
Je kan ook altijd een hand-choke plaatsen
https://www.ebay.co.uk/itm/Pierburg...8-/222755394074
|
Nu twijfel ik of ik het goed onthouden heb wat er in dat topic stond. Als ik naar deze carburateur zoek kom ik dit plaatje tegen:
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/1B3type.html
En ik denk dat het nr. 29 was, Idle cut-off valve. Kan het zijn dat wanneer die stuk is dat een motor zeer slecht af te stellen is? (lijkt mij logisch als hij altijd op off staat) En dat je dan o.a. met je choke kunt gaan kutten (wanneer je niet weet dat dat ding stuk is) om toch te proberen hem af te stellen?
Misschien dat wanneer hij stuk is hij altijd op off staat. En om dan toch genoeg brandstof te krijgen je de choke open moet zetten om dit voor elkaar te krijgen?
|