Om te beginnen eerst even een foto van de gemonteerde aandrijfassen
Die zaten er bij de vorige post al op maar daar was ik vergeten een foto van te maken
En de versnellingsbak olie is vervangen voor nieuwe
Ik heb de binnenbumper balken ,motorkapstang,kentekenplaathouder en uitlaat delen weggebracht om te stralen en na een weekje kon ik ze weer ophalen
De bumper balken ,stang en houder zijn gestraald en gepoedercoat en het uitlaatspruitstuk en downpipe zijn gestraald en bewerkt met een keramische coating
En de uitlaat is weer op de auto geschroefd natuurlijk met nieuwe pakkingen,moeren,rubbers en klemmen
Om een of andere reden kwam het beugeltje van de ventilatorkap niet overeen met het beugeltje op de slotplaat , ik denk dat de ventilatorkap misschien van een ander model golf is en dat hij daarom niet past
De vorige eigenaar had met een paar zelf gebogen beugeltjes de hele kap een beetje opgeschoven op de radiator zodat de beugels wel overeen kwamen maar ik vind dit erg lelijk staan en het wiebelde ook best erg omdat de armpjes langer werden
Daarom heb ik de kap op de originele plaats terug gezet en heb ik gewoon een ander beugeltje gebogen wat wel past
Het rechter beugeltje is origineel en het linker heb ik zelf gemaakt en zal nog weg gebracht worden om geel te passieveren
Verder is het laatste beetje van het brandstof systeem afgemaakt
En is het mandje terug geplaatst
Omdat de accu klemmen half gescheurd waren heb ik hier nieuwe voor besteld en ik heb er meteen besteld die makkelijk los en vast te klikken zijn
Ook zijn er wat dingetjes aangepast in de kabelboom zoals snijverbinders weghalen onnodige kabels verwijdert en her en der wat draden beter afgetaped om ze beter bij elkaar te houden en toen konden de kabelbomen er weer terug in met behulp van nieuwe klemmetjes
En toen was het eindelijk tijd om hem te starten
Dat ging gelukkig erg goed want nu het vullen van de benzine , koelvloeistof en olie heb ik de rotor verwijdert om hem eerst een paar keer rond te laten gaan zodat alle vloeistoffen goed verdeeld waren ,maar na het terug zetten van de rotor sloeg de motor meteen aan
Volgens mij zit de distributie riem nog wel wat strak en daarom klinkt hij wat raar maar dat is weer voor de volgende keer
https://youtu.be/xzu_KEYcf5g