View Single Post
  #43  
Old 23-06-2018, 17:19
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ja, begrijp ik….de heren bij JD zullen ook echt wel weten waar ze het over hebben.
Ik ben gewoon een eigenwijze die logisch probeert te redeneren….haha!

Als ik jouw logjes zie, dan zie ik namelijk te lage turbodruk dan gewenst....wat voor mij dan vervolgens logisch is , dat er dan weinig druk wordt doorgelaten naar de actuator via de N75..
Of dat met een hoge of juist lage output gebeurt, maakt dan in principe niet meer uit. Hij moet de wastegate dicht houden, dus weinig druk op de actuator.

Als hij ondanks dat, de druk niet haalt, maar wel als de slang wordt afgekoppeld, dan moet het probleem inderdaad bij de actuator liggen, dus vervangen is sowieso goed. Haal je hem dan nog wel ff uit elkaar? Om evt de oorzaak te kunnen vinden?

Hoop voor je dat je hierna weer op volle boost kan rijden


Als het probleem bij de actuator ligt ga ik hem zeker even uit elkaar halen om te kijken wat het nu precies was, heb er lang genoeg mee lopen kloten nu oh.. en dat eigenwijze herken ik wel hoor

Maar ik ben het ermee eens dat het vreemd is want zo'n N75 zou in principe helemaal open of helemaal dicht moeten gaan er zit niks tussenin. Hij gaat niet langzaamaan open waardoor de wastegate stukje voor stukje open zou gaan. Het probleem zou zich logisch gezien pas voor moeten doen bij 1,4 bar of bij 0

Maar het systeem bestaat uit de N75 de Computer en de Actuator. De N75 en Computer zijn goed dus veel blijft er niet meer over..

Ik bedoel en als het dat niet is... hij kan het duidelijk wel met het slangetje los dus zowel brandstof, vacuum lekken, wastegateklep, de computer en de Turbo zelf kan ik al uitsluiten wat zou het dan in godsnaam nog moeten zijn. Een verstopte kat kan het niet zijn want dan zou ik heel veel turbolag moeten hebben en dat heb ik niet

Ik ben gewoon meer op een punt dat ik zoiets heb van ik ga het gewoon vervangen hun zullen het wel weten, want hoe meer ik er overna ga denken en op internet ga zoeken naar vergelijkbare dingen hoe frustrerender het wordt want ik kan NIKS vinden op internet wat vergelijkbaar is met het probleem dat ik nu heb, niks met dezelfde symptomen.

En van alle dingen die je dan vind komen er 1 of 2 symptomen overheen en dan ga ik toch weer twijfelen van ja maar misschien is dat het wel.. Ahum, Map-sensor, Brandstofpomp
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote