Er is weer iets te updaten
Om te beginnen zijn de radiator en ventilator aangepakt
De ventilatorkap is gedemonteerd,blank gemaakt en gespoten en de ventilator motor schoongemaakt
De radiator is in de prullenbak gegaan en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen
Voor
Na
Daarna was het de beurt aan de schakeltoren , die was op het eerste gezicht niet slecht maar toen ik hem open maakte zaten er verschillende onderdelen in stukken tussen het vet en ook nog wat schroefjes en zelftappers
Dus ook hier weer alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt en gelukkig kon ik nog een revisie setje kopen dus nu werkt alles weer naar behoren met nieuw vet erin
Ik kwam bij het demonteren van de auto er achter dat de kachelklep die onder in de kachel zit kapot was
Na het uit elkaar halen van de kachel bleek dat de klep losgeschoten was en dat hij er los in lag ,daarom alles maar meteen goed aangepakt
Alles uit elkaar en de kleppen voorzien van nieuw schuim en goed schoongemaakt
Ook daar een nieuw radiatortje voor gekocht want nu kan ik er makkelijk bij en ze zijn niet zo heel duur
En na wat nieuwe pakkingen kon de schoongemaakte motor er weer terug op
De aandrijfassen mogen natuurlijk ook niet ontbreken dus eerst uit elkaar gehaald en de oude verf eraf gehaald zodat ik ze daarna kon spuiten
Ik had besloten om 4 nieuwe homokineten te kopen aangezien deze al redelijk oud waren en ik de restauratie toch goed wil aanpakken , alleen bij het monteren van de buitenste homokineten bleek dat deze niet paste op mijn assen
Gelukkig kon ik de 2 kineten nog omruilen tegen de goede zodat ik nu 2 nieuwe aandrijfassen heb
De motor is een hele tijd terug naar iemand gegaan die hem voor me zou nakijken en technisch weer helemaal in orde maakt en ik heb hem nu al een aantal weken terug en er is veel aan gedaan zoals
Distributie riem
Waterpomp
Drijfstang lagers
Zuigerveren
Carburateur flens
Koppakking
Koppeling
Nokas lagers
Nokas keerring
Enz enz
Dus technisch is t weer in orde alleen de buitenkant niet maar dat ga ik zelf doen en om het me daar wat makkelijker bij te maken heb ik een motorsteun gekocht
En de motor opgehaald bij de monteur
Om daarna de motor in de steun te kunnen hangen en hem wat verder leeg te halen
De bedoeling is om eerst de motor schoon te maken en te spuiten en daarna alle aanbouwdelen schoon te maken/vervangen en dan terug te zetten
Verder staat de carrosserie ook bij de spuiter
Op de dag dat ik hem weg zou brengen hadden ze regen voorspeld dus heb ik een dag vantevoren ingepakt in folie zodat hij een beetje droog bleef
En daarna op de aanhanger en naar de spuiter
En natuurlijk gaat de dakplaat ook mee zodat hij vervangen kan worden
En een tijdje daarna kreeg ik al de eerste foto,s van de spuiter dat de dakplaat vervangen was
Zoals je kunt zien is er aan de bestuurders kant wat roest onder de plaat uit gekomen op de plaats waar de achterklep vast zat , dit is natuurlijk weg gehaald en de nieuwe dak traverse zit er nu ook in want deze hadden ze weggehaald voor het dakraam maar ik heb deze wel nodig
En de andere plaat erop
Verder zijn de draaiende delen al strakgezet en gespoten dus het begint nu lekker op te schieten