31-03-2018, 18:33
|
|
10k maniac
|
|
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
|
|
MWB 032 hoef je niet te loggen, maar op contact af te lezen, zijn waardes die de ECU "leert" op lange termijn. Deze mogen maximaal -10%/+10% zijn.
Lambdawaarde in MWB 001 lijkt idd wat aan de hoge (arme) kant. Hier een quote van het Seat forum op een log van MWB 001 waarbij de waarde richting 25% gaat:
Quote:
Pomp is verrot. Zo snel mogelijk vervangen en niet teveel gas meer geven.
Die 25 staat voor 25% te arm. Normaal hoort ie +-10 te zijn.
|
Wanneer heb jij voor het laatst het brandstoffilter vervangen?
Brandstofdruk wordt zonder vacuumslang afgeregeld op 3bar. Met het slangetje erop wordt er gecompenseerd met de druk in het inlaatspruitstuk, zodat het drukverschil van inlaat/injector altijd gelijk blijft. Dus, stationair is de brandstofdruk wat lager ivm vacuüm in de inlaat, maar bij boost kan je de turbodruk bij de brandstofdruk optellen
Dus origineel bij 0.8bar boost, wordt de Brandstofdruk 3.8bar. Mits je pomp/filter fris zijn
|