10-02-2018, 21:33
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
|
|
Bedankt voor je reactie!
Alle vacuum slangen zijn vervangen en voordat deze carburateur erop is gegaan heb ik 'm eerst schoongemaakt en waar mogelijk doorgespoeld met remmenreiniger en droog geblazen met perslucht.
De ontsteking stond in eerste instantie veel te vroeg, de motor draaide hierdoor ook 1100 toeren stationair en pingelde licht bij belasting in een hogere versnelling.
Hierna de ontsteking met stroboscooplamp afgesteld met het vacuumslangetje los.
Ik heb gecontroleerd met draaiende motor op vacuum lekkage door bij de carb. en voetpakking wat remmenreiniger te spuiten, geen lekkage waarneembaar.
Daarbij meestal met een vacuumlekkage gaan motoren juist armer lopen door de extra lucht die aangezogen kan worden.
(Tenminste dit is mijn ervaring met oudere auto's en minder conplexe carburateurs).
Het lijkt tijdens het rijden echt alsof het mengsel pas te rijk wordt zodra de tweede trap open gaat, vanaf ongeveer half gas gaat het mengsel al van een strakke 14.7 naar 13.3 tot aan 3/4 gas.
Zodra ik voorbij de 3/4 gas ga loopt het mengsel richting de 11.6.
Met de gewone co meter heb ik ook nog even gemeten, co staat stationair op 0,22.
Wel valt mij op dat het co niet tot nauwelijks verandert wanneer je aan de stelschroef draait.
Nu heb ik nog niet echt een goede handleiding gevonden hoe deze af te stellen, behalve dat de carterontluchtingslang los moet van het luchtfilter en de motor goed op temperatuur moet zijn.
Mvg Dennis
|