Spierballen zijn het probleem niet
Moest gewoon inderdaad even die klote busjes flink kapot slaan langs de zijkant af met een dunne schroevendraaier. Was daar wel een tijdje mee bezig want die zaten flink vast gerot tegen de wand van de messing busjes.. Daarna kon ik de armen zonder 'spierkracht' zo eruit pakken.
Heb even wat plaatjes gemaakt zodat jullie duidelijk kunnen zien wat ik bedoel. Kan mij voorstellen dat bovenstaande een beetje als chinees klinkt zonder afbeeldingen.
De originele MK2 armpjes: (Hier zie je duidelijk dat de rubbers er hetzelfde inzitten)
Nieuwe TOPRAN draagarmen die aan beide kanten zouden moeten passen inclusief strongflex PU rubbers:
Ik zou bijna zeggen dat die nieuwe armen van mij gewoon 2 draagarmen zijn voor bestuurderskant..
Als ik ze dus goed leg op volgorde voor onder de Golf krijg je dit:
Hier het hoogeverschil.. (gemeten = 0.7mm)
Er zit naar mijn mening dus wel degelijk verschil in de armen voor links en rechts. De vraag is dus of ik dit ga merken tijdens het rijden..
Had ook nog een draagarm liggen van een Golf 3 (Qua model hetzelfde allen de nieuwere golfjes 3 hebben een langere arm, draai deze dus niet zomaar op je MK2 want dan sloop je je homokineten..)
Viel mij op dat in deze arm (weet niet of het een originele of imitatie is) het rubber in rij positie ook andersom zit:
Opzich durf ik het wel aan, alleen autisme in mij zegt dat het niet de correcte wijze is
Advies is welkom
Ps. Lijkt mij niet echt ideaal als 1 arm tegenover de andere een net iets andere hoek maakt richting de fuseekogel. De vraag is nauurlijk, merk ik daar in de praktijk iets van. Heb namelijk geen zin om weer geld uit te geven en denk ook niet dat ik het rubber schadevrij eruit krijg
Die PU rubbers zijn niet de meest softe jongens