Hello,
Hier zijn al wat topics over geweest. Maar ik blijf twijfelen.
Vooral een vraag voor de "oudere" garde denk ik.
Aangezien ik mijn 1.8 gti "plus" ga restaureren, denk ik eraan
de 1.8dx ook aan te pakken.
Ofwel laten we hem standaard. Maar een volledige revisie toch nodig.
Ofwel gaan we een beetje verder.
Voorwaarden zijn wel:
- straatgebruik (strassentuning :-) )
- betrouwbaar
- onderhoudsvriendelijk
- behoud van k jetronic systeem (onder de kap moet het een standaard blok lijken)
- moet vlot rijden op straat, stationair mooi draaien etc.
Het zou gewoon een iets vlottere gti moeten worden.
Heb eens contact gehad met Escher, zij stellen mij grofweg gesteld
2 mogelijkheden.
- 130-140 pk (oa kop bewerking, nokkenas, luchtaanvoer, uitlaat)
- 150-160 pk (2L boring, volledige bewerking met nog is onderblok en zuigers etc)
Gaat dat nog mooi en vlot rijden met 160pk op straat?
Zijn er naast escher nog andere goeie bewerkers in belgie of nederland?
Tenslotte,
JA: een recent blok gaat direct veel harder
NEE: een recent blok gaat het niet worden
Wil het old school
Alvast bedankt voor de antwoorden van de kenners hier