Thread: Ruben's MK1
View Single Post
Old 09-11-2017, 11:41
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

@Ruben06NL
Ja, mijn golf 1 is nieuw gekocht in '82 door mijn vader. Toen ik 15 - 16 was wist ik ook dat het mijn eerste auto zou worden. Als je auto meer dan 10 jaar op naam hebt vervalt een vorige eigenaar. Nu was dat in dit geval al mijn pa dus was al in de familie..

Thx, ben zelf al 18 jaar bezig met de golf dus het mag langzamerhand wel is wat worden dan.

Het gaat inderdaad hard nu, had vroeger ook 70 paarden en inmiddels is dit bijna 3 keer zoveel..

Klopt de KR 16v is de basis geweest voor de Golf 2 GTI. Zowel KR als PG (G60) zijn beide 1.8 liters. Daar houdt de vergelijking redelijk op want de KR/PL is atmosferisch en de G60 is geblazen en zeer verschillend qua karakter. Hier kun je de verschillen lezen tussen PL en KR: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20265

Ga eens naar wat VW meetings en vraag of je een rondje mee mag rijden om het e.a. zelf te ervaren.
Ik zou omwille van je portomonee adviseren niet te starten met een G60. Tenzij geld uiteraard geen probleem is.

@Niels
Sorry man! Ik vind de 20vt een hele mooie motor. Alleen niet in de golf 1 daar laat het me koud. Daar zie ik liever iets old schools. Ligt aan mij kan er niet aan wennen, een vriend van mij heeft precies hetzelfde.
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote