Thread: Ruben's MK1
View Single Post
Old 06-11-2017, 16:56
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Ruben06NL
Kleine achterlichtjes, GTI'tjes, oude 1.1's of de wat luxere GLS'jes etc. hebben volgens mij een veel hogere waarde,
(Nu ik dit allemaal teruglees: Stond 'S' niet voor een groter blok? En 'L' voor wat meer opties? 'G' weet ik trouwens niet...)

De waarde van een Golf 1, en dat geldt eigenlijk voor elke oldtimer; is eigenlijk wat de "gek" ervoor geeft. Maar kleine achterlichtje's (vooral met stalenbumper, en helemaal met zwaluwstaart achterpaneel) en GTI's zijn gewoon meer gevraagd, populairder kan men het ook noemen.

Quote:
Originally Posted by heinz74
niet allemaal gelul hier wegzetten..
achterruitenwisser was standaard vanaf bouwjaar 79 (laat 78)dus plastic bumpers ,kleine achterlichten als het een GLS/GLD was of een GTI..(GTI altijd,vanaf 76)

Nope, mijn eerste Golf was een 5 deurs GL (dus de meest luxe uitvoering) 1100 van mei 1979 (dus nog kleine achterlichten) met plastic bumpers en in Mexicobeige, originele hollander en die had géén achterruitenwisser...

Quote:
met de komst van de brede achterlichten was dat al heel anders en was het buiten modeljaar 81 zowat standaard vanaf de Golf c ,

Juistem; BUITEN modeljaar 81, dus m.i.v. modeljaar 1982. De auto in deze topic is van mei 1981 (heb kenteken gechecked) dus nog van modeljaar 1981 wat dus ook de ontbrekende achterwisser verklaart.

Ik ken iemand, weliswaar een Duitser, met zelfs een GL van eind '80 (auto is mj '81) zonder achterwisser...

En ik weet het ook van iemand anders, ook weer een Duitser btw, die nog een Golf van mj 1981 heeft staan zonder achterwisser...

Quote:
een Viper groene GTI heeft NOOIT bestaan..die discussie voert men al jaren..

Ik heb zelf nooit een gezien, maar volgens een ouwe rot (weer een m+o+... het wordt saai ) die al zelfs in 1976 een GLS nieuw heeft gekocht (!) dat die ooit, volgens eigen zeggen weliswaar maar één keer, onderweg een viper groene GTI heeft gezien.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote