28-09-2017, 09:46
|
VW Addict
|
|
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
|
|
Ik heb onlangs een KR helemaal opnieuw opgebouwd en laten reviseren.
Ferea kleppen erin (bewerkte klepstelen voor meer flow) , overmaatse zuigers erin en poorten bewerkt. Ook heb ik alles laten balanceren.
Alle pakkingen , boutjes ,moertjes en slangen etc vervangen.
Loopt super mooi en prachtig stationair.
Hetzelfde wil ik ook ooit met de DX doen , die loopt prima maar wat rauwer.
Die heeft een kop revisie gehad en EPS uitlaat met spaghetti spruitstuk.
Wat mij opvalt is dat mensen de DX niet snel vinden , ik vind de mijne echt wel snel zeker tot de 100km/h en ook erg sterk onderin.
Als je een motor toch laat reviseren laat meteen alles balanceren , in de mijn KR zat veel onbalans , vooral in de krukas en vliegwiel. Ook de aanbouw delen zoals koppeling laten doen.
Daarnaast is de k-jetronic een prima injectie systeem , maar is nu oud.
Een grondige schoonmaak beurt , alles in de ultrasoon , alle dichtringen , pakkingen vervangen en daarna met nieuwe injectoren , brandstofpomp en nieuw filter in elkaar zetten. Afstellen met brandstofmeter volgens VW specificaties evenals CO , ontsteking en stationair toerental en het loopt prachtig ,snel ook nog en zuinig (mk1 GTI 1:11,5-12 / mk2 16v KR 1:12,5)
Mijn mk1 gti heb ik al ruim 13 jaar in mijn bezit , ook na vele maanden stilstaan is het meteen starten en lopen. De KR hetzelfde verhaal. Kortom ik zou nooit aan carburateurs beginnen. Ik tank overigens alleen maar BP98.
Groet Yal
|