View Single Post
Old 17-08-2017, 20:23
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast

Ik zelf rij naast mijn Golf ook in een Renault Twingo, het lijkt me toch stug dat als er niks leesbaar is het een APK goedkeur is.

ABS lampje moet aangaan bij het starten, in dezelfde opgave van het APK reglement staat nog iets van de controlelampjes van de lichten. Artikel 5.2.62:

[QUOTE]1. Het ingeschakeld zijn van de grote lichten indien de personenauto na 31 december 1997 in gebruik is genomen, de mistvoorlichten indien de personenauto na 31 december 2012 in gebruik is genomen, en het mistachterlicht of de mistachterlichten moet door middel van een controlelampje aan de bestuurder kenbaar worden gemaakt.

2. Het ingeschakeld zijn van de richtingaanwijzers of de waarschuwingsknipperlichten, indien de personenauto na 31 december 1997 in gebruik is genomen, moet door middel van een controlelampje of akoestisch signaal aan de bestuurder kenbaar worden gemaakt.

Dat heeft natuurlijk niets met je Dashboard cockpit lampje te maken, maar er wordt wel vermelding van gedaan door de RDW, of zou een APK keurmeester visueel elke keer zijn eigen interpretatie doen ?

Ik vind het in iedergeval toch wel handig om te zien hoe hard je rijdt, zeker in de bebouwde kom , met alle 30 km , 50 km en daarbuiten wisselende snelheden. Is toch voor je eigen veiligheid en de andere weggebruikers van belang.

Aanvullend op mijn eerdere opmerking,

Hieronder het type lampje wat erin moet, alles functioneert en in principe waren alle lampjes aan vervanging toe, een was al kapot de anderen gaven eigenlijk geen licht meer.

De auto is APK goedgekeurd en volgens de keurmeester hoeft er geen verlichting te branden om je snelheid te kunnen aflezen, inderdaad erg vreemd

Lampje dashboard
Reply With Quote