Zo! Afgelopen dagen weer wat aan het prutsen geweest. Nog zenuwachtig of het blok dat ik vorige week heb gekocht goed is nu eindelijk duidelijkheid.
Eerst alles even schoongespoten met wat apart schoonmaakmiddel:
Daarna terug op een pallet gelegd en de startmotor er aangebouwd met een startaccu om de compressie te testen. Als dit niet goed was, zou het alsnog een heel drama worden om dit project betaalbaar te houden. Resultaat is als volgt:
De eerste lijn was mijn eigen fout. daaropvolgend cilinder 2-3-4-1. Alles tussen de 23 en 25. Ondergrens is 19 en fabrieksaf zitten ze tussen 25 en 31. Al met al zeer positief.
Daarna de bak er weer af om het blok verder kaal te maken. Ik had van een maat nog een motorbok staan dus dat kwam weer perfect uit:"
Daarna begonnen met het verwijderen van de onderdelen die de verkoop in gaan omdat ik ze voor mijn Mtdi project niet kan gebruiken.
Stuurbekrachtigingspomp als gehele set eraf. Als iemand hier belang bij heeft hoor ik het graag.
Turbo is ook nog in prima staat.
Nu staat ie er zo bij. Alles van de achterkant af. Morgen verder met het weghalen van de electronica aan de voorkant. Dieselpomp gaat er ook af voor de verkoop.
Plannen:
- Andere pomp kopen en aanpassen (welke blijft even mijn geheimpje tot ik er 1 heb weten te vinden).
- verstelbaar tandwiel kopen voor betreffende pomp.
- Turbo kiezen.
- Verstuiver keuze maken.
Ik ga proberen er rond de 160-180 pk uit te halen. Meer vind ik in een mk1 echt niet nodig, plus dan wordt het alsnog een hele dure hobby om het blok heel te houden. Het is weer tijd voor meer leeswerk dus...