View Single Post
  #2  
Old 02-08-2017, 14:30
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

ontsteking van deze motoren kun je alleen stellen als de diagnosekabel op de massa is aangesloten of aan de computer(vagcom in een oude versie) Deze ontsteking wordt namelijk bijgeregeld door de ECU, dus je moet hem in basis instelling zetten.

ontsteking moet gesteld worden waarbij het kerfje links van de tdc markering staat. namelijk de Z markering (zundung ofwel ontsteking)
Bij onderstaand plaatje is dit aangegeven met de 5 graden voorontsteking. En staat het kerfje van de krukas dus compleet verkeerd gestelt.



Wat je kunt doen is voor je de motor start het kerfje al op dat Z punt zetten.
dan de ontsteking op de markering die onder de verdelerkap op de ontsteking zit (alleen bij originele ontsteking)



Als de rotor in het midden staat van dat streepje (anders moet je de ontsteking verdraaien) en het kerfje bij de krukas op de Z staat die in de basis al ongeveer goed en hoef je met een stroboscoop enkel de eindafstelling te doen.

Stroboscoop zet je gewoon op 0 graden, dus flitsen wanneer de cilinder ontsteekt.

Wat betreft verhoogd toerental: kan te maken hebben met verkeerd afgestelde ontsteking. Anderzijds kun je eens wat gaan doen met de instellingen van de stappenmotor, deze regelt de stationairloop.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote