16-06-2017, 08:38
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
|
|
Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Waar je ook heel goed op moet letten. Ik zie dat er een afschuining op de spacer gedraaid is, zodat je niet in de weg met de radius van de de naaf komt..
Maar bijvoorbeeld bij mijn Scirocco is die radius dusdanig groot, dat een normale kunststoffen centreerring niet past. Ik heb toen moeten "frikandellen" om het werkend te krijgen.
Als de spacer in de weg komt met de radius, dan krijg je je wielen niet vast, dat is gevaarlijk. Dus kijk er goed naar!
|
Door gebrek aan ervaring heb ik een paar uren nodig gehad om te begrijpen wat je bedoeld. Maar als ik het goed begrijp is er geen 90 graden hoek tussen de naaf en het vlakke deel waar je wiel tegenaan valt. Omdat daar een radius in zit kan het zijn dat de spacer niet tegen 'het vlakke deel' komt (sorry, terminologie moet nog komen ) waardoor hij er zeg maar net boven zweeft en je wielen eigenlijk alleen vasthangen tegen dat schuine deel wat gevaarlijk is. Begrijp ik het zo goed? Mocht het zo zijn dat dit het geval is, kan ik dan ook het schuine stuk op de draaibank gewoon groter maken zodat het weer past? Of denk ik dan te makkelijk over dingen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je met frikandellen bedoeld :P
|