View Single Post
  #413  
Old 19-05-2017, 21:09
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Alle G60 onderdelen hebben ondertussen een nieuwe eigenaar gevonden.
Dus tijd en geld om terug aan de wederopbouw te beginnen.

en deze keer wil ik het wel wat netter aanpakken onder de motorkap.
Had al langer spijt dat ik er niet meer tijd in had gestoken bij de G60 ombouw.
Dus nu is de ideale moment:

- Alle beugels en klemmen die niet mee gebruikt worden zijn weggeslepen
- De nadenkit verwijderen
- Er waren nog enkele gaten van de batterijhouder die is weggeslepen en nooit netjes toegewerkt
- de leidingen en bekabeling konden ook wel wat netter

Op het laaste wou ik zo graag rijden dat ik alles snel snel heb afgemaakt.
Nu wil ik het toch iets beter doen..
















Het ruim netjes opgeschuurt en al in de grondlak gezet tegen het roesten.
Nu eerste de motor passen, alle steunen en beugels monteren.. Dan motor er weer uit en dan pas de eindlaag spuiten.
Iets meer werk, maar dan is het hopelijk ook wat netter.







Na wat zoeken, in nederland een 20VTurbo gevonden, motorcode BJX.
De motor is bij Carlo Hulsen gemaakt, en draait 310pk
Er zit een TD04HL-19T volvo turbo op, 440cc Bosch injectoren en loopt op een KMS standalone ECU.
Zelf de motor in nederland gaan ophalen, deze lag in een paars/zilveren VW Polo.
















Nu ben ik de motor aan het strippen, hij moet er terug tasty uit zien en moet terug netjes in de lak staan.
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote