Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Ik vind een grotere hrc persoonlijk fijner remmen omdat het wat meer "bijt"...
|
Same here.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Het gaat vooral om gevoel. De ene houdt van de iets sportievere stijl en heeft graag dat de remmen wat bijten (zo ook mezelf), de andere vindt dat juist irritant. Moet je dus zelf uitmaken wat je graag hebt.
|
Ik vind de bijtende remmen ook fijner.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Meestal heb je 2 of drie remsystemen op een auto. Ik zeg maar iets: de 'gewone' versies (kleine benzines en de dieseltjes) volle schijven voor, trommels achter. De versies met meer vermogen: Schijven geventileerd voor, schijven vol achter. De top of the line sport uitvoering: grotere schijven en grotere hrc. Dit is maar een hypotetisch voorbeeld, maar gewoon om te tonen dat je het best zo simpel mogelijk houdt. Gezien je een 1.1 hebt zul je de laagste versie van remsysteem hebben. Zwier er gewoon het remsysteem van een GTI onder, dat zal waarschijnlijk 1 op 1 passen. Wel even checken of je fusees hetzelfde zijn, kwestie dat je bij grotere schijven de klauwen erop krijgt.
|
Mijn punt is dat je niet altijd voor de makkelijkste weg hoeft te gaan als er 'betere' mogelijkheden zijn voor een vergelijkbare prijs.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Het voordeel van zoiets is dat je een bewezen en getest systeem eronder hebt zitten en niet zelf zit te knutselen. Als je bijvoorbeeld schijven steekt achter en niets aan de remkrachtverdeling doet sta je de eerste keer dat je moet remmen op de snelweg achterstevoren.
|
Uiteraard heb je hier gelijk, maar alle mogelijkheden zijn over het algemeen al geprobeerd en goed of slecht bevonden. De combinatie van de onderdelen maakt het alleen veel uitzoekwerk.
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Wat ik zou doen: vooraan schijven en klauwen van een GTI. Als je het pedaal te sponzig vindt kan je ook een grotere HRC steken. Weet wel dat remolie vervangen en eens ontluchten al veel kan doen aan een sponzig pedaal, en dat de nieuwe schijven en klauwen ook verschil gaan maken.
|
Ik heb een half jaar het originele systeem al helemaal opgebouwd. Nieuwe schijven, blokken en door issues ook klauwen en houders. Trommels achter zijn helemaal uit elkaar geweest en met nieuwe onderdelen opgebouwd. Uiteraard met nieuwe olie in het hele systeem en daarbij ontlucht. Het werkt voor het huidige systeem optimaal.
Omdat ik het doe als voorbereiding op een motorswap wil ik alles in 1x upgraden.
Nu heb ik het volgende aangeschaft:
Cabrio 1.8 bekrachtiger met hrc die daar standaard op zit.
De set van Derby met geventileerde schijven en grotere klauwen.
Zoals het er uitziet moet dat inderdaad 1 op 1 passen.
Bovenstaande zou een mooie upgrade moeten bieden.
Volgende vraag:
-Weten jullie wat de diameter is van de hrc van de 2h cabrio?
-De aansluitingen voor de stalen remslangen zitten in een 45 graden hoek waarbij die van de standaard golf haaks op de grond zitten. Kan ik deze realistisch zonder schade buigen zoals ik wel eens lees? Kan ik cabrio versie bij de dealer bestellen die hier 1 op 1 op passen? Is er een 22mm HRC die rechtstreek op de cabrio bekrachtiger past met de aansluitingen horizontaal?
Veel vragen, maar nog een beetje hulp wordt erg gewaardeerd. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Edit: Vervolgvraag, ik zie net dat de hoofd remcilinder die ik er vorig jaar in heb gezet 22.25 mm is. Kan ik die op de bekrachtiger van de cabrio overzetten?
Edit2: Op de factuur staat als kenmerk 'ABS' bij, maar ik kan me geen auto voorstellen die dit type cilinder gebruikt en ABS heeft. Iemand een idee?
Na gebeld te hebben met de leverancier zou deze 22.25 mm moeten zijn.
Als iemand me iets meer duidelijkheid kan bieden, heeeeel graag.