View Single Post
  #18  
Old 09-05-2017, 15:59
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

je kan een belgische wagen (bv golf 2 1.6) naar NL voeren, en daar ombouwen naar VR6 inclusief papieren wijzigen.
als je die erna echter terug naar belgie brengt, dan is jouw chassisnr in brussel nog steeds gekend als een 1.6 en krijg je die niet als VR6 op papier.

ombouwen is allereerst toestemming vragen bij de fabrikant, dat kan zeker en als die motor bestaan heeft, krijgt je normaal wel toestemming. dan bouw je de boel om en zorg je dat je volledig in orde bent zoals de PVG van de donor vermelde.
daarna terug naar de keuring om na te kijken en indien je dan voldoet aan het nieuwe PVG, dan gaan je papieren naar brussel. dit is allesinds zo voor een daily wagen.

het zou kunnen dat je voor oldtimers een uitzondering krijgt met dat attest van BFOV, maar volgens mij is dit enkel voor autos waar geen PVG van bestaat (pre 1968'ers dus). er zullen misschien wel keuringen zijn die niet zo op de hoogte zijn en daardoor her en der eens een oldtimer toch zo op papier doorlaten (inclusief wijziging bij DIV)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote