08-05-2017, 10:25
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Oct 2016
Posts: 139
|
|
Quote:
Originally Posted by Putje
Wat je kan doen is een rembekrachtiger van een late golf 1 cabrio pakken en 256 mm remmen van bijv een scirocco nemen.
|
Ik heb het even uitgezocht. Met wat ik op internet kan vinden zou een rembekrachtiger van een cabrio met 2H motor ideaal zijn. Klopt dit? Als ik verder kijk staat er dat die wel een standaard 20.64mm hoofd remcilinder heeft. Veel mensen raden aan om naar 22mm te gaan. Ik vind zelf de originele remmen nogal sponzig aanvoelen en die switch zou het rempedaal een stuk stijver maken. Klopt bovenstaande?
Quote:
Originally Posted by Jeff
De geventileerde236 mm remmen van een Golf cabrio, die 1000 kg weegt voldoen ook.
|
Volgens mij passen die schijven niet voor in mijn huidige setup. Dus dan zou ik het hele systeem van de cabrio over kunnen nemen en op de vooras monteren?
Ik heb besloten om in eerste instantie op de achteras de trommelremmen te behouden. Ik heb ze een half jaar geleden helemaal opnieuw opgebouwd en ze werken prima.
Voor zover het voor mij duidelijk is zou ik dan de rembekrachtiger, de hoofd remcilinder, remklauwen, remklauw houder en schijven van een late cabrio kunnen pakken. Is dit juist?
Ik wil proberen of ik de onderdelen voor een redelijke prijs nieuw kan krijgen. Binnen carcat en andere databases kan ik lastig zien welke onderdelen ik precies moet hebben. Ik weet dat ik veel vragen stel, maar ik probeer het in 1x goed te doen. Als iemand hiermee een kleine stap de goede richting in wil helpen wordt dat zeer gewaardeerd.
|