Het op tijd zetten valt erg mee.
In het begin denk je dit wordt moeilijk, maar dit valt erg mee.
Heb zelf laats bij mij ook de kop er afgehaald vanwege 2 kromme kleppen.
Dit was voor mij ook de eerste keer en dus zonder enige ervaring.
Maar met wat gezond verstand kom je een heel eind.
En bij mij is alles goed gegaan en hij loopt prachtig mooi.
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden.
-De krukas draait 2 keer terwijl de nokkenas maar 1 keer draait.
-Je moet dus aan de krukas draaien (met de klok mee) tot dat de merkteken van de nokkenas en de krukas goed staan.
Maak voor de zekerheid een foto zodat je alles later precies het zelfde terug zet.
-Draai daarna de krukas een kwart terug zodat geen van de zuigers op bdp staan.
-Dan de waterpomp los maken en de riem verwijderen.
-Je kunt nu alles losmaken: kleppendeksel, inlaat, uitlaat, enz.
-De kop en de bovenkant van het onderblok goed schoonmaken.
-Nieuwe pakking er op.
-Vervolgens de kop enz. er op zetten. (weet zo niet meer in welke volgorde de kopbouten vast gezet moeten worden en hoeveel newton.)
-Riem er op en op spanning zetten.
-De krukas een kwart (met de klok mee) draaien zodat alles weer op tijd staat.
Als het goed is moet nu alles kloppen, zo niet dan kun je de riem weer loshalen en 1 tand verzetten.
Volgens mij heb ik nu alles gehad maar kan er langs zitten.
Dus als iemand anders nog een opmerking/tip heeft mag die het zeggen.
Ik ben ook maar een hobbyist
.