Na veel te hebben rondgelezen op het forum heb ik toch maar besloten om de stap te zetten om zelf eens iets te vragen en hopelijk is er iemand die me kan helpen,
Zal me even kort voorstellen ik ben Ronald 25 jaar en ben nog niet echt een ervaren auto monteur maar mijn idee is alles valt te leren als je maar durft :p via via heb ik een golf 1 gekocht vooral om in de avonduren en in het weekend mee te hobbyen.
Nadat ik het interieur zowat volledig heb gestript op het dashboard en de voorstoelen na ben ik aan het bekende probleem begonnen te sleutelen mij was bekend dat de koeling van de motor niet goed werkte en aangezien het expansie reservoir van de radiateur volledig was gescheurd leek dit mij vrij logisch,
Inmiddels heb ik een nieuwe radiator geplaatst met een apart expansie tankje ipv eentje aan de radiateur vast, nadat ik het systeem heb gevuld met koelvloeistof en de motor heb gestart ging het eerst goed totdat de motor wit begon te roken uit de uitlaat en er koelvloeistof achter uit de uitlaat werd gespuugd, na wat te hebben gelezen moet dit een lekke koppakking zijn dus op naar het volgende sleutel projectje.
Na best wel veel te hebben gelezen over het vervangen van een koppakking en ook zin heb om dit zelf op te lossen wil ik toch wat meer weten over de stappen die ik moet volgen om de koppakking te vervangen vooral iets wat overal terug komt is dat je de distributie riem op tijd moet zetten voordat ik deze eraf haal, misschien is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik dit het beste kan doen alle andere tips en tricks zijn ook zeker welkom!