View Single Post
  #3  
Old 01-04-2017, 14:30
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

1. Deze zit in de carterontluchting, zodat giftige carterdampen zoveel mogelijk via het aanzuigsysteem mee verbrand worden. Maar als er teveel onderdruk is, kan er (teveel) olie mee omhoog komen. Als de onderdruk in de aanzuigbuis meer dan 0.7 bar is, dan sluit het membraan in dit ventiel en komt de olie alleen maar door de waterafscheider.

2. Hij hoort in stand A te zitten.

3. Ik weet niet wat oud en nieuw type is. Alleen weet ik dat bij de allereerste NZ motoren er nog een thermoweerstand tussen het oliedrukventiel en de aanzuigbuis zat, zodat de carterontluchting niet kon bevriezen als er ijskoude lucht werd aangezogen. Deze is verdwenen door de buis van het hitteschild op het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilterhuis, zodat er altijd warme lucht aangezogen wordt. Ik weet niet of het oliedrukventiel daarmee ook veranderd is.
Reply With Quote