View Single Post
Old 07-03-2017, 23:32
DenJenMel DenJenMel is offline
Forum Regular

Tenzij je rubber totaal vergaan is valt het wel mee, zal niet snel water onderdoor lopen als de moer goed aangedraait zit.
Rubbersetje is maar een paar euro bij de dealer en is makkelijk zelf te vervangen, staat als het goed is ergens een how-to met foto's

Quote:
Beste mensen,
Iedereen heeft het vast wel is gezien een uitgedroogd rubber van de antenne. Die van mij was er ook zo aan toe dus dacht ik deze maar is te vervangen.

Benodigdheden:
- 1x 3B0 051 751 (kosten 6euro incl btw)
- steeksleutel 22
- geduld
- en eventueel een extra paar handen of schilders tape

We beginnen met het openen van de achterklep :lol: Vervolgens halen we het kapje weg bij je hemel dit doen we door eerst het afsluitrubber van de klep een stukje los te trekken. Vervolgens trek je rustig aan het kapje en "klikt" deze los

Nu zou je tussen het dak en de hemel moeten kunnen kijken en de moer waar de antenne mee vast zit kunnen zien
Door middel van steek sleutel 22 zou je hem iets los kunnen draaien en dan met je hand verder los draaien.
Oude rubber verwijderen en nieuwe rubber vanaf boven af er drukken is een beetje pielen maar zou moeten gaan. Nu we het nieuwe rubber hebben geplaatst kan alles weer terug gezet worden in omgedraaide volgorde.
De moer is het vervelend er zit een uitsparing in het stukje schroefdraad aan de antenne waar de kabel door heen loopt hier moet het haakje van de moer geplaatst worden het is wat lastig terug draaien maar als iemand zorgt dat de antenne naar beneden blijft of met tape dan moet het lukken.

Met deze beschrijving heb ik hem destijds bij mijn 6N2tjes vervangen