heb hier nog een spare bak liggen voor de golf.
het is wel ongelooflijk hoe weinig onderdelen je moet vervangen. heb die in 2010 voor 200€ gekocht met 360 000km op de teller. de km teller was wel kapot, hij gaf snelheid aan, maar telde de km's niet meer op
hoeveel km dat ding heeft is onbekend.
ff de kosten op gezocht van de laatste 5jaar (eerste 2jaar niks moeten doen behalve wat roestgaatjes lassen en eens een handremkabel)
2012: waterpomp, handremkabel en alternatorriem: 292€
2013: handremkabel, remleidingen, bus olie: 282€ samen
2014: kogelgewricht, remschijven en remblokken voor, spanningsregelaar alternator, distributieriem, alternatorriem: 334€ samen
2015: links stuurkogelgewricht, 5liter olie, 2 voorbanden, voorste schokdempers, achterste schokdempers, fusekogel, vaste remleidingen vervangen: 440€
2016: brandstoffilter, aandrijfas hersteld: 60€
2017: aandrijfas en lekke band laten herstellen: 92€
totaal, hehe, EXACT 1500€. 2015 was een beetje een pechjaar, door de kapotte stuurkogel waren mijn banden ook versleten vooraan. omdat de nieuwe achterdempers zoveel beter aanvoelden, heb ik de voorste poten ook vervangen. ze waren niet kapot, maar voor die 100€ heb ik liever beter rijcomfort. ook de vaste remleidingen heb ik toen laten vervangen door nieuwe koperen leidingen (oude waren beschadigd).
mijn vrouw haar benz heeft op 1,5jaar tijd al zoveel kosten gehad en die heeft misschien 15 000km gereden. de golf heeft er 140 000 afgelegd