View Single Post
Old 12-02-2017, 19:00
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic

t3 verkocht en opgehaald. Kenteken voor de caddy binnen en de spuiter geregeld (datum nog niet bekend).

Voor het spuiten moet er eerst nog een paar dingetjes worden gelast en worden hersteld zodat het perfect is wanneer ie eenmaal klaar is.

Zo weet ik bijvoorbeeld nog niet wat ik met de achterkant wil. En dan bedoel ik het stukje onder de achterklep. Hier kan ik soort bumper op worden gemonteerd (al dan niet eigenbouw of bijvoorbeeld een aangepaste jetta g60 bumper). Of een trekhaak eraan maken (vrij onwaarschijnlijk). Of een rollpan bestellen met uitsparing voor de kentekenplaat.
Voorkant idem dito. De Hella spoiler met mistlampen was helemaal mijn favoriet maar daar ben ik nu niet meer heel zeker van. Deze spoiler komt onder de originele golf mk1 bumper te hangen.
Wat ook kan is bijvoorbeeld een voorbumper van een cabrio monteren, die van een Quartet set. Wellicht dat dit wel mooi gaat lijken en combinatie met mijn toch al niet standaard dorpels. Nog een stapje verder zou je een quartet achterbumper kunnen verbreden en verlengen om er zo weer 1 passend geheel van te maken.
Aangepaste golf mk2 g60 bumper is ook nog een optie, de zgn 'dikke' bumper.

Koplampen is ook zoiets, heb er nu heldere in met een kruis maar dat kruis ben ik niet zo weg van dus daar moeten eigenlijk heldere koplampen in ZONDER kruis.

Dan de achterlichten, hou ik de originele erin of ga ik voor de heldere versie. Nieuwe originele zijn in duitsland nog wel te vinden rond de 90 euro.

Als ik de deuren en ramen enz allemaal toch ga demonteren voor het spuiten is het dashbord eruit halen maar een kleine stap extra. Daar het dashbord hier en daar niet heel mooi meer is wil ik daar ook een andere in hebben. Dat was de bedoeling dat later eens te doen maar als alles eruit en eraf is... Makkelijker zal ik er waarschijnlijk nooit weer bij kunnen. Hoewel er niet veel meer origineel is aan de caddy blijft t dash wel origineel. Eeen audi tt dash erin is ook wel mooi of bv die van een golf 3... In het verleden heb ik eens een dash van een seat ibiza cupra in een caddy geknutseld inclusief kachelhuis, airco enz. In dit geval: In het verleden behaalde ervaring behoed me voor de toekomst...

Al met al zit er nogal wat werk aan te komen de komende tijd maar gelukkig geen grof sleutelwerk meer en avonden lang totaan de ellebogen onder het vet maar het 'leukere' werk.

De komende 3 maanden rustig klaar maken en dan hopelijk eindelijk weer eens tijd voor mn andere hobby: lekker vissen. Hengels achter in de caddy, rustig touren en dan hier of daar eens een hengeltje uitwerpen.