10-02-2017, 15:00
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Polo 6n '99 schakelt niet naar 1,3,5
Hallo,
Kwam ik er achter dat de sensor op het schakelmechanisme bijna afgebroken was, ik denk dat ie ooit net een tik te ver is vastgedraaid. Om er goed bij te kunnen heb ik de kap van het schakelmechanisme en het mechanisme (as) zelf gedemonteerd om het stuk afgebroken schroefdraad met een linkse tap er uit te draaien. Nieuwe sensor er in de as van het schakelmeschnisme weer in de kap gemonteerd en het geheel weer terug geplaatst, incl schakelstangen/ kabels. Alles zat weer netjes op z'n plek en ik wilde schakelen schakels ie niet meer in z'n 1, 2, 3 en achteruit. Ik dacht shit ik heb het gesloopt en alles niet op de juiste manier terug geplaatst. Ik de schakelstangen los gekoppeld van het mechanisme om te kijken of het op deze manier los kon schakelen, maar nog steeds niets. Het lijkt wel als ik de kabel indruk dat de pook niet verder komt dan de positie van in z'n vrij staan. De andere kant op beweegt de kabel prima, richting de 2e en 4e versnelling. Rara wat is er aan de hand? Iemand suggesties? Overigens geeft hij een melding o het dashboard service inspectie en als ik de sleutel draai om te starten slaat alles af. Alsof de hoofdschakelaar uit gaat. Als ik dan een accuklem er af haal en weer terug zet doet alles het weer tot ik m probeer te starten.
Hartelijke groeten,
Coen
|