View Single Post
Old 30-01-2017, 11:22
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict

Ook hier kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ben ik de afgelopen tijd druk op zoek gegaan naar een goede G60 motor met alles erop en eraan. In mijn zoektocht heb ik de hulp ingeschakeld van forum lid Berkhout(Jan). Op een zaterdag afgesproken om eens te komen praten bij hem zijn we er samen uitgekomen dat ik een blok van hem over ging nemen.

Het blok wat ik van hem heb overgenomen is een PG blok met de volgende onderdelen 210pk maar geen uitdraai aanwezig:
- Blok met aanbouwdelen
- Versnellingsbak met Sachs koppeling
- Kabelboom voor golf 2 met ecu en chip op maat
- G lader wordt gereviseerd door Jan
- 68 mm poelie
- Schrick nokkenas 268/276 graden
- Spaghetti spruitstuk

Het plan is om dit blok helemaal netjes te maken en terug te hangen in plaats van de 20vt, deze zal dan ook te koop komen. Bij interesse graag PB. Het liefst nog voor worthersee erin, maar dat zien we wel.

Afgelopen weekend begonnen met het blok uit elkaar te halen. De kop hoeft er niet af want het blok is niet heel lang geleden opnieuw opgemaakt. Voor mij is dit de tweede keer dat ik met een blok aan de slag ga en probeer alles netjes te documenteren en te labelen. Overal foto's van gemaakt hoe het in elkaar zat voordat ik begon met demonteren. Ik ga de delen stralen en spuiten waar mogelijk. Alle pakkingen, vloeistoffen en filters zijn besteld en worden vervangen bij het in elkaar zetten.

Uitlaat ben ik nog aan het bekijken heb contact gehad met Bolku over powersprint systeem 60mm. Hebben er mensen hier ervaring mee? Geluid? Wel of geen midden demper? Katvervanger?

Het blok zoals ik deze heb opgehaald:

Zaterdag begonnen met demonteren:

Kop en onderblok schoongemaakt en ontvet:

Krat met aanbouwdelen en bak die gestraald worden:

En via marktplaats de intercooler buizen en slangen voor golf 2 gekocht:

Hier een actie foto van het schoonmaken :