28-01-2017, 19:38
|
|
Postwhore
|
|
|
|
auto trilt raar
ik begin een trilling te krijgen die wekelijks wat erger wordt.
ik begin te rijden, en alles is goed, auto gaat mooi rechtuit. na een km of 5 begint te miserie. als ik gas geef bij versnellen is er niks, als ik constante snelheid aanhoud zit er een trilling in het stuur. het stuur draait links, rechts, links, rechts.... als je het niet vasthoud. ongeveer 4keer slaat het uit per seconde.
als ik het gas loslaat, word dat heeeel erg en moet ik met 2 handen het stuur vasthouden. ook als ik rem begint die fel heen en weer te slaan. de hele auto trilt dan.
echter als ik de koppeling indruk, is het allemaal weg. het lijkt wel of er iets fout loopt als de motor de auto afremt.
het rare is, 5km later kan het ineens weer weg zijn en rijd die mooi rechtuit. ook bij uitbollen of afremmen is er niks aan de hand dan.
ik had wel een band die leegliep en dacht dat het aan het verschil in bandendruk was, echter is de band sinds vandaag hersteld en staan ze beide op dezelfde druk. bij de eerste proefrit was alles in orde, maar toen ik daarna 20km reed, begon de ellende opnieuw.
ik voel wel dat de remschijven precies krom zijn, op een moment dat alles trillingsvrij is en ik galichtjes afremmen, dan voel je dat de auto iets harder remt, iets minder hard, iets harder, iets minder hard, maar heen en weer schudden doet die niet bij het remmen
|