Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
|
als je rekent met 1 op 12 voor benzine, vind ik niet gek dat het omslagpunt zo laag ligt.
Gemiddelde polo moet 1 op 15 kunnen doen bij normaal gebruik met benzinemotor. (als zeer zuinige rijder kun je bijna 1 op 20 halen)
Als ik het plaatje goed bekijk zou het omslagpunt rond 650 km per maand liggen? Dat zou 8400km per jaar zijn als omslagpunt. Beetje onrealistisch in mijn ogen. Dan begin je je zelfs af te vragen waarom niet iedereen met een polo diesel rijdt..
Voor het meest realistische beeld moet je eigenlijk met de huidige brandstofadviesprijs rekenen + een marge van 0.05/l.
Ben benieuwd naar je resultaten
Heb even snel zelf gerekend en kom dan rond de 1000km/maand uit als omslagpunt. Dus 12000km per jaar.
Tevens hangt het ook nog af van welk model polo je als benzine neemt. De 1.4 16v is zit een categorie lager als diesel qua belasting.
Dan zit het omslagpunt pas op 14400km per jaar.
Word al een stuk minder interessant