Was al begonnen in mijn voorstel topic. Ben een tijdje stil geweest maar wel verder geknutseld uiteraard. Dus dit word meer een samenvatting denk ik..
. Bedoeling is de auto weer origineel te zetten/redden en klaar te maken voor de rdw en apk keuring. Niet direct een complete restauratie. Auto's moeten rijden vind ik en heb er nu niet het budget en zin voor om echt alles beet te pakken.
Er moest het een en ander aan gedaan worden ivm wokmelding:
- uitlaat origineel maken. Daar had de vorige eigenaar een wok voor gehad.
Verder:
- schroefset er onderuit
- bout subframe afgebroken
- dakje stuk
- diverse interieurdelen zoals bestuurdersstoel schuim, afdekkapjes, hoedenplank etc.
- betere velgen vinden
- koplampen/mistlampen/knippers origineel
- lak niet best meer hier en daar
- benzinepomp jankt
- dynamo is ook niet al te best meer
- inlaat spruitstuk stralen
- en nog wat gefrutsel
Allereerst een keer wezen kijken in het zuidelijkste puntje van zeeland en paar weken later met een huur bus van een oude werkgever de auto opgehaald
Eerst maar eens wat spullen eraf gehaald voor de verkoop om gelijk wat budget te maken voor het opknappen.
Auto op de brug en motor in de takels
Schroefsetje, spruitstuk en velgen verkocht.
Toen maar eens begonnen met het subframe. Besloten om het maar gewoon met draagarmen en al te vervangen. Kaal gemaakt en paar lagen lak erop.
Er af ging prima even met z'n 2en. Er onder alleen ging wat lastig totdat ik een handig stukje gereedschap vond in de vorm van een ladder en wat blokjes hout. Ladder horizontaal leggen met houtjes aan uiteinde. Subframe op de ladder leggen, zodoende blijven de gaten vrij en je kunt het subframe precies op zijn plaats leggen en de auto erop laten zakken en de bouten erin draaien.
En weer gemonteerd. Ondertussen ook nog even 2 ashoezen vervangen.
Toen maar eens begonnen aan het tellerhuis. De verlichting was wit, omgebouwd met ledjes of iets. dus een 2e gekocht en daar de groene strip, lampjes en naaldjes uit gehaald. De naalden waren ook zelfbouw. Dat moest dus weer origineel worden. De verlichting was zo geregeld.
Maar toen.. Omdat mijn 2e tellerhuis van een g60 was, bleken niet alle naalden dezelfde diameter asjes te hebben. Alles paste behalve de toerenteller.
dus moest ik het naaldje uit elkaar halen en de gaatjes uitboren of iets dergelijks.
Zelf even uit elkaar gehaald dmv soldeerbout het plastic verwarmen..
Toen moesten de gaatjes op maat gemaakt. De naald uit de g60 op het plaatje van de 16v.. Ben ermee naar de juwelier geweest. Week later opgehaald en de boel weer in elkaar gezet. Moest nog iets van de puntjes pas maken maar paste goed. Met de soldeerbout weer vast gesmolten en samen met de groene verlichting en opnieuw geverfde naaldjes lijkt het alsof het nooit anders geweest is
Toen even stil geweest om uiteindelijk verder te gaan met andere klusjes. Het zoeken van een goede stillen middendemper want mijn huidige gad nog teveel db. Deze vond ik in duitsland op ebay. Gewonnen voor een prikkie en paar weken later (na ingewikkeld gedoe met dhl) lag ie op de deurmat
De kat zat scheef op de nieuwe voorpijp/vlammendover gebakken dus die eraf gezaagd en een vr6 kat gemonteerd. Verder bij de eigenaar van het oude golfparts een originele zwarte 16v einddemper gevonden de de huidige chromen gaat vervangen na de keuring. Dit ook weer ivm het aantal db uit de uitlaat voor de wok keuring.
Ook nog even met de handrem bezig geweest en de originele bevestiging en clips gehaald bij de dealer en gemonteerd.
Ondertussen ook de koplampen, en mistlampen met knippers vervangen voor originele zonder barsten etc. De mistlamp glazen zijn niet helemaal origineel maar vervangende van hella met doorzichtig rechthoekje in het midden. De wielkuipen zijn ook weer gemonteerd na diverse kale plekken bijgewerkt te hebben. Dit doordat de auto zo laag is geweest dat de banden en aandrijfassen hier en daar wat lak weg geschuurd hadden..
Verder dit weekend originele corrado bbs'en op de kop getikt, 191 nummer AE op het einde. De 6.5J ET33 versie. Vandaag gemonteerd: