View Single Post
  #43  
Old 08-01-2017, 19:38
Etino's Avatar
Etino Etino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 90
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
ik zit in het licht..
en je kunt de US nooit vergelijken met Europa ..
een US 3,0l BMW e36 M3 heeft gewoon een enkel Vanos M50 motor met 240 pk om een voorbeeld te noemen..ze hebben daar emissieregels waar wij gelukkig (nog) geen weet van hebben..
dat is geen vergelijk..die auto's zijn totaal anders met geplakte voorruiten a/la G60.en zowat alles had standaard airco..
hier zijn ze NOOIT geleverd met de 9A..en wat had er dan opgestaan?..toch een K(E) Jetronic?
moet niet gekker worden..

Tja, je kan het noemen zoals je wilt, je zegt eerder zelf dat een 9A nooit in een Golf 2 heeft gelegen, ik vertel je enkel dat het anders is.
Zo zijn er wel meer voorbeelden, zoals de E30 320IS, de Corrado VR6 die in de US een AAA erin hebben liggen ipv. ABV, etc.

Ik denk zelf niet dat VW hier in Europa een 9A in een Golf 2 heeft gelepeld, maar echt uitsluiten kan ik het ook niet.
Soms doet VW ook dingen die je niet verwacht, Rallye's zijn in sommige gevallen met een PG geleverd en niet met een 1H.
Het zou de airco varianten zijn geweest maar in sommige gevallen is dat ook niet het geval, en lijkt het erop dat ze erin hebben gelepeld wat ze net voor handen hadden.

Waarom Amerika geen KR of PL heeft gekregen weet ik niet, denk dat het Amerikaanse gedachtegang is geweest, bigger is better.
Een PL kan je ook zo op Motronic of Digifant laten lopen, dus emissie testen zal het niet direct zijn geweest.

De reden dat een E36 in Amerika een 240pk motor heeft is hetzelfde dat een Corrado VR6 daar een 2.8 erin heeft liggen.
Het verschepen was prijzig en zou het bedrag dat ze op de markt moesten komen alleen maar verhogen, daarom werd er op de kosten bespaard(oa. de ITB's zitten er niet op).
Zelfde reden dat een Corrado er een AAA kreeg en geen ABV, de motor moest opnieuw gekeurd worden en dat zou de aanschafprijs verhogen(nog hoger) dus daarom ligt er daar een AAA in die al gekeurd is.
Zo hebben ze in de US geen ABF, maar daar heeft de hoogste GTI een VR6 erin liggen of de 2.0 8V ABA.

En dat de Amerikanen bijna altijd airco hebben is logisch, ze zijn daar verwend met veel opties en een auto daar leveren zonder zulke opties zou de verkoopcijfers niet goed doen.
Het verschepen of produceren van een kaal model die niet verkocht raakt is duurder dan een model leveren met die opties die wel verkocht raakt.
__________________
Corrado G60 US
Corrado VR6
Golf Mk3 GL
Golf Mk3 GL TDI
Reply With Quote