Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Bedoeling was sowieso om die kop met dat onderblok te combineren
|
Klopt inderdaad. Aangezien het origineel een NZ kop is zal die het ook goed doen op een NZ
De kop breng ik binnenkort langs bij een vertrouwd revisiebedrijf om alles te laten nameten en zonodig te reviseren/kopje vlakken.
Ook afpersen is een goed idee
Denk dat ik het wel aan durf om dit blok te gebruiken (De NZ is zo heerlijk qua afstellen.. Je kunt de motorloop heel eenvoudig naar wens afstellen).
@ vwlowlife: Bedankt!!
Over lowlife gesproken: Vandaag is mijn AP schroefset binnen gekomen
Ook nieuwe toplagers en wat klein grut meebesteld. Misschien dat ik deze vanavond nog monteer. Ben wel zeer benieuwd naar de rij eigenschappen na montage van de AP set.
De wagen is vorige week ook weer APK goedgekeurd. Een schokdemper staat op zweten rechtsvoor en ik moet de wagen eens helemaal perfect laten uitlijnen. (jaja, leuke smoesjes om hem gelijk maar te verlagen).
Wagen loopt nog steeds heerlijk met de 3F nokkenas trouwens
Ook laatst met een maat nog een Golfje 2 gekocht met niet lopende motor voor een belachelijk bedrag van 200 euro. Na het meten van de compressie blijkt dat het blok niet zo 123 te redden valt. Nu is er een idee geboren om de wagen rustig te laten staan om er ooit een 1.8T of iets dergelijks in te knutselen voor de hobby. Wagen staat momenteel toch geschorst. Vermoed dat de oliepomp kapot is gelopen waardoor het blok zichzelf wat groter heeft gehoond
Compressie was bij iedere cilinder ongeveer 5 bar..
Tijd voor wat foto's binnenkort