View Single Post
  #14  
Old 27-12-2016, 08:41
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

kan je dat in NL bij de rdw ofzo niet navragen of de cilinderinhoud ooit gewijzigd is?
als er 2.0 op de papieren staat en nooit omgebouwd werd, kan je er toch vanuit gaan dat die origineel zo geleverd is.
ik kan me niet voorstellen dat VW een 1.8 bouwt, oettinger daar een 2.0 van maakt en de papieren gewoon op 1.8 zouden blijven.

je kan zowieso al aanhalen dat die fabrieksaf zo niet is gebouwd. als het al een echte is, heeft die de VW fabriek verlaten als een 1.8gti kr volgens die laatste link, werd die daarna omgebouwd door oettinger en zo via de dealer geleverd. dat is al iets helemaal anders da van fabriek geleverd worden met 2.0.
er zal volgens mij genoeg documentatie moeten bij zitten om dit te staven.
zonder documentatie is (voor mij) die auto niet meer waard dan een latere omgebouwde wagen.
kan die dat wel met documenten aantonen, dan heb je zelf ook iets van bewijs in handen die voor u de prijs later ook nog kan opdrijven.

de waarde is meestal wat de gek ervoor geeft. zelf bij duurdere en specialere wagens kan er een groot verschil zitten tussen de vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs (moet je maar zo eens wat kijken naar wheeler dealers, fast n loud, ...)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote