View Single Post
  #16  
Old 24-12-2016, 20:42
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 277
Default

Gevonden!!!!!!, maar met slechte afloop!!!!!!

Vanmiddag gecheckt:
- distributieriem merktekens stonden goed
- bougies weer vochtig en zwart
- Injectors met rail en al uit het spruitstuk getrokken. Hiervoor moet het gasklephuis eraf.

Injectors getest.
Eerst zonder flesje. Er kwamen in een mooie regelmaat straaltjes uit. In een flesje werd het wat meer verstoven.
Dus deze werkte ook prima.

Toen toch maar weer eens de bougies getest op het vonken.
Nummer 3 vonkte toch niet mooi in het midden.
Toen ben ik op de valreep voor nieuwe bougies naar Brezan geracet die al dicht was.
Als laatste poging om 16.30 uur op kerstavond naar de sloop gefietst voor bougies. Dat koste €5,- voor 4.
Snel de slecht vonkende bougie vervangen.

En ja hoor er was wat meer leven in de cilinders.
Viel me wel op dat het ietwat vochtig was op de rail bij een van de injectors.
Dus alle bougies vervangen en de motor sloeg meteen aan. Accu ook meteen naar 13.8 volt!
Dus probleem opgelost en helemaal blij.
Ondertussen werd het donker.

Nog een keer starten om te testen of het echt goed was. En even snel een klein stukje test rijden.
Motor haperde wel wat (3 cilinders gevoel) maar werd steeds beter.
Tot dat opeens na 1 km het olielampje ging branden en er rook onder de motorkap vandaan kwam.
Snel stoppen en motorkap omhoog. Stond de hele zooi in de fik!
De brandblusser kreeg ik in de paniek niet aan de praat maar had gelukkig nog een grote fles water bij me ivm de voorheen lekke koppakking. Daarmee kon ik het grotendeels blussen.

Vooral de isolatie van de motorkap had gefikt en gesmeuld. Daarnaast was een deel van de injectorrail gesmolten.
Ook een deel van de ontsteking bedrading, wat slangen en andere bedrading was gesmolten.
Het middelpunt van alles was de injectorrail waar ik wat vochtigheid (benzine?) had gezien.

Dus na alle moeite (koppakking en onderzoek naar het niet starten) rijp voor de sloop.
Tenzij iemand goedkoop wat spulletjes heeft zoals ontstekingskabels en een injectorrail.

Echt balen hoor, terwijl ik het wel had gevonden.

De vriendin zover gekregen om samen op kerstavond de auto 1 km naar huis te duwen.

Conclusies:
- vonkende bougies is geen garantie dat ze goed werken.
- bij het werken aan het brandstofsysteem moet je afvragen of dat door een leek gedaan kan worden. In ieder geval super zorgvuldig zijn en bij twijfel dubbel checken.
Zomaar even de injectorrail eraf halen is geen goed idee.
- geen haast hebben en iets snel in het half donker doen.
- altijd een fles water in je auto hebben waarmee je beginnende brand kan blussen.

Iemand nog een Golf 2 te koop staan? Liefst een 1.6 van 825 kilo.
Reply With Quote