View Single Post
  #9  
Old 23-12-2016, 14:43
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Als je voor het blok staat en je kijkt naar de motor is de cilindervolgorde van links naar rechts gewoon 1,2,3,4. Op de verdeler zitten de bougiekabels als het goed is origineel op 1,3,4,2 gemonteerd.

Massapunten moet je niet doormeten op voltage maar op weerstand (De weerstand van punt naar punt moet gewoon zo goed als 0 ohms zijn. Meet je hier weerstand in een van die kabels wil dat zeggen dat er dus een belemmering zit. Slechte massa kan voor hele rare dingen zorgen.

Stationairschroef kan inderdaad vuil onder zitten waardoor je ook raar lopen kunt waarnemen.

Zou de accu eens doormeten zowel tijdens het lopen en tijdens het starten zelf. Dan mag die niet ver terugzakken. Hij zou tijdens het lopen gewoon 14 volt moeten aangeven. Meet ook eens voor de grap met groot licht aan etc (Verbruikers). Dan mag die eigenlijk niet terugvallen van de 14. Zowel is je dynamo lichtelijk gaar aan het worden. Bij mij is dit dus het geval, ik meet 13,5 volt bij verbruikers aan. Ook zodra de auto stationair loopt merk ik dat deze veels te ver terugvalt stationair in de toeren met bijvoorbeeld groot licht aan. (Wagen blijft dan net lopen). Hij mag wel ietsjes terugvallen maar echt niet veel. Meet je dus tijdens het lopen lager dan laat ik zeggen 13,9 volt zal er misschien iets mis zijn.

Nu we het erover hebben: Zit bijna te denken dat hier mijn lambda probleem ook zit. De wagen loopt koud de eerste 5 min prima maar zodra de lambdasonde verwarming stroom trekt lijkt het alsof er te weinig spanning is ofzo.. Ga toch eens voor de grap een andere dynamo erop zetten om te kijken of er verschillen zijn.

Snaar zou ik je niet meer verstellen mocht deze net iets te strak staan. Groot kans dat deze weer gaat lekken dan bij het afdichtrubber na verstellen.

Je vacuumpaddo is dus toch kapot dan of er zit een vacuumslang verstopt. De wagen moet wel degelijk reageren zodra je deze slang los trekt. Zuig eens aan de nippel van de paddo. Voel je geen weerstand is die sowiso kapot. Voel je wel weerstand is deze wellicht goed maar zit je vacuumslang verstopt of iets dergelijks. Zeer belangrijk onderdeel! Anders staat je ontsteking constant veels te laat. Merk je vooral bij het wegrijden dat de wagen dan net niet uitvalt bij het willen wegrijden.

En nee. Dat laatste lijkt mij zeker niet normaal!
Reply With Quote