23-12-2016, 14:30
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Sep 2011
Posts: 277
|
|
Tank is half vol. Geeft de meter aan en klopt ook want had net €25,- getankt voor
dat de auto niet meer startte.
De brandstofslangen eraf gehad.
De voorste die direct op de verstuiverrail is aangesloten is de aanvoer. Als deze er af is en het contact wordt aangezet dan komt er een flinke stroom benzine uit.
Weer aangesloten en de afvoer (op het paddestoeltje/drukregelaar?) eraf komt niks uit als het contact wordt aangezet. Maar wel als er gestart wordt.
Lijkt me dus in orde.
Helaas kan ik niet met een multimeter omgaan. Tenzij dat stap voor stap wordt uitgelegd en met welke standen.
Hoe kan je de verstuivers met een lampje testen?
Zijn de pooltjes in de stekkertjes de plus en min? Of is de motor de min?
Gas geven bij starten ook geprobeerd. Soms werkt gas geven voor het starten een beetje.
Hoe zitten de injectoren in het spruitstuk? Hoe haal je die uit het spruitstuk?
Toerenteller trilt (paar mm) iets bij startpogingen.
Als de lambda sonde niet werkt zou de motor toch wel starten?
Wat opvalt is dat de motor niet meer wil draaien (startmotor) als de accu volgens de oplader op 12 volt staat. Alsof de accu dan leeg is.
Als die weer iets boven de 12 volt staat draait de start motor weer.
Doen:
- blauwe sensor test
- zekeringen checken (welke nummers?)
- verstuivers lamp test
|