View Single Post
  #5  
Old 16-12-2016, 09:41
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hee kerel. Kijk even al je vacuümslangen na en ook of je vacuum vervroeger nog 100% werkt. Dat is die grote paddo op je ontsteking. Zodra je dat slangetje lostrekt moet de motor er zowel koud als warm op reageren. Zodra je aan het slangetje gaat zuigen moet je weerstand voelen van de vervroeger (Zit een soort membraan in). Ow.. Zie net dat je die al hebt gecheckt.

Wat ik als eerste zou controleren is of de motor op tijd staat (De basis). Dus even kijken of je distributieriem op tijd staat, heb je zo gedaan bij een NZ. Even kijken of beide merktekens overeenkomen op de krukaspoelie en nokkenasriemwiel.

Zou voor de zekerheid je kvs tempsensor vervangen en eerst doormeten op een koude dag dat de motor helemaal is afgekoeld. Dan meet je dus op weerstand. Ik heb een tabel waarin ik kan zien of de waardes ongeveer overeen komen met de temperatuur.

Check ook al je massakabels of die wel goed zijn. De luchtmassameter zou ik eens een andere proberen. Kijken of de motor daar anders mee loopt. De naald waar je het over had moet je zeker niet aan komen bij een originele motor. Daar kun je CO mee stellen. Die inbus bout zit onder een stukje 'kneedgum' waar ze dat gat origineel mee afdichten. Bij een originele motor hoef je hier niet mee te kloten tenzij er iemand aangezeten heeft.

Zou ook eens kijken naar je bougies welke kleur die hebben. Hieruit kun je vaak afleiden wat er aan de hand is (Te rijk, ontsteking te vroeg en dat soort dingen).

Ook zou het zo kunnen zijn dat er iets mis is met je gasklephuis (Haal de stationairschroef eens eruit) Daaronder blijft vaak vuil plakken.

Ik zou eens voor de grap je lambda connector losgooien. Dan warm met verbruikers aan het stationair toerental afstellen. Dan zul je misschien zien, net zoals bij mij dat je wagen wel super constant loopt met een beetje geluk.

Mocht je er niet uitkomen kun je altijd eens langs komen in Limburg. Dan lopen we samen wat dingen na.
Reply With Quote