View Single Post
  #2  
Old 11-12-2016, 18:36
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Voor zover ik de systemen ken wordt het hallgeversignaal (en dus triggerwheel) gebruikt voor:
- ontstekingstijdstip en duur
- inspuitmoment en duur
- Stabilisering stationair toerental
- Toerenbegrenzer
- Toerenteller

Het grotere triggerwheel zit alleen op multipoint motoren (NZ is een uitzondering, die heeft een onafhankelijke transistorontsteking met vacuumvervroeging en dus niet vergelijkbaar)
Monopoint 6N hebben ook het gewone triggerwheel voor zover te vinden in de documentatie.

Het moment van inspuiting is veel later dan bij een monopoint.
Simpele uitleg is dat de injector veel dichter bij de cilinder zit en er ook anders moet worden ingespoten qua duur (immers 4 injectoren ipv 1)

Lijkt mij de meest logische verklaring voor het afwijken van het triggerwheel.

Dus het kan het verschil zijn tussen een goedlopende of een redelijk goed tot zelfs belabberd lopende motor zijn.

Uitgebreidere uitleg heb ik je naar aanleiding van je pb ook gestuurd.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote