View Single Post
  #10  
Old 09-12-2016, 12:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb die link van eric eens bekeken en 1 ding stoort me toch wel.

de originele lampjes met 1 aansluiting in het midden, hebben 2 pinnetjes van de bajonetaansluiting op dezelfde hoogte zitten.



bij dubbelfunctie lampjes zitten die 2 pinnetjes op verschillende hoogte, dit om verkeerd steken te voorkomen.



het lijkt me niet zo gezond voor je plastic voetje als je telkens verkeerde lampen erin steekt. ooit zal die eens loskomen. als ze er al vlot in gaan (normaal gaat dat hogere pinnetje voorkomen dat je de lamp kan vastklikken bij het draaien)

kan je de 2 lampen niet ergens verbinden met een weerstand? als je bv gewone licht en stoplicht met een 10ohm weerstand verbind, dan zou het stoplampje aan 5W meebranden als je gewone verlichting brand.
en als je remt, gaat het stoplicht gewoon voluit branden.
enige nadeel: als je remt als de gewone lichten uitzijn, dan zal je normaal licht ook iets oplichten bij het remmen.

net ff gaan testen. ik heb een 21W gloeilamp zo bij aangesloten


bij het aanzetten van de lichten, gaan de stoplichten zacht meebranden.
bij het stoppen, gaan enkel de stoplichten voluit (gewone lichten blijven gewoon branden).
bij het stoppen met de lichten uit, gaan de achterlichten ook meebranden.
en dit alles door 2 lampen met 2 draadjes bij te pluggen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote