Beste allemaal,
ik heb sinds een paar dagen een Golf 2 gekocht met een 1.3 NZ injectie motortje, 254.000 and still going strong, op een paar puntjes na dan
Als de auto koud is, start hij in 1 keer, hij loopt dan 1300 toeren stationair.
na 10-15 seconden valt hij terug naar 800 toeren en schommelt dan tussen de 400-900. Hij gooit zichzelf omhoog en weer naar beneden. vanochtend viel hij zelfs uit...
Als hij warm is, rijdt de auto prima. Echter schommelt het stationair nog steeds en nheeft hij een rare motorloop. Het stationair als die warm is schommelt van 1000-1150 toeren ongeveer. De motor is zich continue aan het bijregelen.. Valse lucht zou je denken, maar ik zou niet meer weten waar, alles al vol met remmenreiniger gespoten met 0 resultaat.
Wat dus raar is: Koud loopt hij laag stationair, warm draait die hoog stationair.
Eerst hadden we ook een probleem met de koeling: omdat er een grotere radiateur op zit met verlengde slangen kwam hij niet op bedrijfstemperatuur met deze koude dagen. Om deze reden heb ik er een stuk hout voor gemaakt waarna die wel op temperatuur kwam..
ik zou graag een duwtje in de rug krijgen met het vinden van het stationair probleem.
Zie mijn voorsteltopic:
http://www.volksforum.com/forum/sho...572#post1632572
Hier staat wat ik er al aan gedaan heb.
Groetjes!