View Single Post
  #19  
Old 05-12-2016, 15:35
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Wil hier toch nog even op terug komen. Ook handig voor andere gebruikers van dit leuke forum

Afgelopen +- 1000 km rij ik met de 3F Polo 1.3 GT nokkenas. Het 'rare motorloop' probleem heb ik nog steeds. Inclusief aangesloten lambda is het niet prettig rijden. Gisteren viel mij op dat ik een zwart koolplekje zag bij de uitlaatspruitstuk pakking. Dit zou erop kunnen duiden dat de wagen hier valse zuurstof kan zuigen en kan zorgen voor een incorrect lambda signaal. Kan niet horen dat ie daar lekt.

@René: Om even terug te komen op jou verhaal:

Is ook maar heel even dat ze dat doen....als de boel droog is, dan loopt ie weer normaal. Mijn huidige daily (MK2 met 1.3 carb) doet precies hetzelfde....alleen zie je hiervan wel het kvs niveau langzaam zakken...

Laat anders eens bij een garage je kvs testen op uitlaatgassen...is een klein klusje voor hun. Bij mijn test was het testvloeistof geel en moest deze door de uitlaatgassen omkleuren naar blauw....alleen kleurde hij bij de mijne niet verder om dan groen.... minimaal lek dus


Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Nu met de kou merk ik ook dat de wagen soms even start op 3 poten. Ook echt heel minimaal verlies van KVS.
Geen slecht idee om binnenkort eens wat te testjes uit te laten voeren bij een garage.

Maargoed. Rij nu dus met afgekoppelde lambda, iets verhoogde benzinedruk + Co minimaal rijker gezet via de LMM. Wagen doet het geweldig op die manier en de bougiekleur is ook prima
Reply With Quote