03-12-2016, 16:44
|
VW Guru
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
|
|
- indien ik de turbo moet vervangen (wil graag ook wat meer vermogen straks maar niet meer dan 300/350pk want het moet een daily blijven). Kan ik dan beter een nieuwe k04 bij de dealer bestellen of bijv. Bij turbo's hoet. Of is het nog verstandiger om een grotere aan te schaffen zoals bijv. Een garrett.
Kijk voor een hybride K04, past 1 op 1, maar door de verbeterde techniek flowt ie beter en is 300+ goed te halen
- ik wil dan misschien ook de downpipe vervangen voor een rvs versie, iemand ervaring met een bepaald merk?
Neem hiervoor contact op met JM-tuning voor eentje op maat, goede kwaliteit, pasvorm en als je met sportkat neemt is dat ook tenminste een fatsoenlijke en niet zoals bij de meeste juist een beperking in de flow
- is de originele koppeling (mits die in goede staat is) goed genoeg om 300pk aan te kunnen?
Deze gaat het denk ik niet redden, het toegenomen aantal Nm koppel(wat uiteindelijk een koppeling doet slippen) zal te veel zijn voor de reeds versleten koppeling.. Maar een upgrade voor jouw auto is duur, helaas, dus mogelijk kun je via Remservice Utrecht(in Heerhugowaard) je huidige koppelingsplaat opnieuw laten bekleden met een upgrade materiaal. Zal uiteindelijk veel voordeliger zijn(als tenminste je 2-massa-vliegwiel niet versleten is..)
Blijf aub weg bij de dealer.... die hebben hier over het algemeen echt geen verstand van en zullen gewoon in ETKA kijken wat een nieuw onderdeel kost(wat bijna altijd VEEL duurder zal zijn dan via een andere route)
|