View Single Post
  #8  
Old 15-11-2016, 20:36
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

de map sensor kan idd soms iets raars doen zeker als er olie in de inlaat terecht komt.
Wat kan is dat de carterdruk te hoog is waardoor er olie in de inlaat terecht komt. In de meeste gevallen is dat bij deze motoren veroorzaakt door een verstopte carterontluchting. Hiervoor zit een filter achterop het blok wat gedemonteerd en daarna schoongespoeld moet worden. Het is echter ook mogelijk om hem te vervangen. Er zitten 2 pakkingen op die na verloop van tijd olie kunnen gaan lekken.
Geen hele dure reparatie.
Als het daarna nog is moet je een compressietest gaan doen of je zuigerveren nog wel fatsoenlijk afsluiten.
Maar ik zou eerst eens beginnen met de carterontluchting. Hoewel het niet persee de oplossing hoeft te zijn van je probleem. Die MAP sensor houdt alleen de druk van de inlaat in de gaten. Als die te hoog of te laag wordt past dat weer een deel van het mengsel aan. Ik weet helaas niet of die de motor in een uitzonderingsgeval ook kan laten afslaan. Mij lijkt dat dan meer een gevolg van te hoge carterdruk, en dat meet die sensor dus niet.

Wat betreft je contactslot: het indrukken van het slot kan idd zorgen voor contact, normaal gezien als je de sleutel in het slot laat zitten terwijl deze wel in de uit-positie staat, blijft de radio ook spelen. Dus dat je bij zelf indrukken iets van contact maakt vind ik niet heel raar klinken.

Katalysator die verstopt zit geeft in de meeste gevallen een gebrek aan vermogen, omdat de motor zijn uitlaatgassen niet kwijt kan.

Ik vind het lastig te bepalen wat nou precies het probleem kan zijn zonder dat er even grondig naar gekeken wordt.
Je kunt kijken of het inderdaad aan de hallsensor ligt (ontstekingsmodule vervangen) het kan echter ook liggen aan de bobine of inderdaad toch aan olie in de inlaat.
Ik ga er van uit dat het wellicht een combinatie is van verkeerde mengselvorming en wellicht iets van de ontsteking.
Die carterdruk kan er mee te maken hebben. Maar ik zou sowieso op valse lucht controleren. Zeker omdat de map sensor verkeerde waardes doorgeeft is dat een extra indicatie voor valse lucht.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote