Thread: JoachimQV
View Single Post
Old 14-11-2016, 10:34
JoachimQV's Avatar
JoachimQV JoachimQV is offline
Forum Newbee

Default JoachimQV

Beste volksforummers,

Na al een tijdje meegekeken te hebben op dit forum wil ik mij graag eens voorstellen. Mijn naam is Kim en ik woon in Hoogeveen. Ik ben sinds juni dit jaar in bezit van een vrij vroege Passat 35i, van oktober 1988 in GL uitvoering. Mijn ouders hebben vroeger ook zo'n Passat gehad en ik heb mijn eerste kilometers met deze auto gereden. De auto is van september 1993 tot juni 1999 in bezit geweest van mijn ouders. Ik weet nog goed hoe enthousiast we allemaal waren toen de auto opgehaald werd. Hij stond bij Mekkes in Zweeloo. Het was helaas nogal een zeperd: de kilometerstand was teruggedraaid tot een aanlokkelijke 118.000 km.

Na de verkoop werd de auto alsnog ANWB gekeurd en het tellerrapport verried dat de auto in 1992 al bijna 3 ton had gelopen. Waarschijnlijk had de auto schade gehad want er zat ergens een lek waardoor de vloer om de haverklap nat was en ook in het koelsysteem zat een lek. Hierdoor stonden we elke vakantie wel een keer een dag bij een VW garage in het buitenland, iets dat ik helemaal niet zo erg vond, herinner ik mij. Mooi een beetje naar de nieuwste Volkswagens kijken...

Genoeg geschiedenis. Terug naar de mijne. Toen ik een half jaartje geleden wat op MP zat te kijken viel mijn oog op een Passat GL in exact dezelfde kleur die we vroeger hadden. Niet geheel vrij van jeugdsentiment waar ik mij door liet leiden heb ik contact opgenomen met de verkoper en een afspraak gemaakt om de auto op te halen. De auto bleek in bezit te zijn geweest van de nabestaanden van de eerste eigenaar, ergens in het zuiden des lands. Echter kon men niet achterhalen waar de autosleutels waren gebleven. In een vlaag van verstandsverbijstering heeft men toen maar het voorste zijraam ingeslagen in de veronderstelling dat de sleutels misschien in de auto zouden liggen, helaas was dit niet het geval. Ondanks deze ietwat merkwaardige historie en het werk dat er nog aan zat voordat ik met de auto kon gaan rijden (Geen APK, geen sleutels en een vuilniszak op het rechtervoorportier geplakt) heb ik de auto opgehaald met een trailer. Inmiddels zijn de belangrijkste zaken hersteld en heeft de auto een verse APK.

De schades die er nu op zitten ga ik herstellen. Afgelopen zaterdagmiddag ben ik maar eens naar een sloperij geweest om een rechterachterdeur te scoren. Dat is gelukt

Omdat de deur voorzien is van een elektrisch bedienbaar raam heb ik nu een raammotor met -mechanisme over. Dus wie er nog een nodig heeft, ik heb er bij deze een liggen.

Ook heb ik van de Passat die op de sloop stond nog een mooi setje donkere achterlichten afgehaald.

Het was aanvankelijk ook de bedoeling om de balk onder de achterlichten uit een sloper te zagen en daarmee de achterschade te herstellen maar de auto stond bovenop een Toledo en ingeklemd tussen een Volvo en een oude 5 serie. Helaas, volgende keer beter.
Reply With Quote