View Single Post
Old 05-11-2016, 16:26
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic

Stuurhuis inmiddels vervangen en stoelen geplaatst. Moet alleen de bedrading van de bestuurderszetel nog even aansluiten.
7 oktober langs het rdw geweest voor een herinvoering en motor omkeuring omdat dit nog op 1.9 tdi stond.
Helaas niet in 1x erdoor maar gelukkig geen grote afkeur punten.

Ashoes l.v. wielzijde vervangen
Andere schokbrekers (schroefset)voorzijde.
Remleiding zat op 1 plek niet in het klemmetje en kwam daar net tegen de motor.
Boutje motorsteun onderkant versn.bak iets te kort.
Teveel remverschil voor en achter. (waarschijnlijk ontluchten of anders nieuwe remcilinder plaatsen.
Spoorbreedte iets aanpassen ivm verbreders van 20 mm.

Al met al vond ik het nog wel meevallen. De punten die de keurmeester aangaf waren in mijn optiek wel terecht.
Op de motor ombouw waren geen kritiekpuntenn Netjes gemonteerd, uitlaat goed, niet teveel lawaai en ook niet teveel uitstoot.
Schokbrekers zijn inmiddels anderen voor geplaatst en ook de hoes is vervangen. Vanavond remleiding even vastzetten, boutje vervangen en remmen nog eens ontluchten. Mocht dat laatste niet werken dan maandag een nieuwe remcilinder bestellen.

Gisteren via mp een andere set velgen gekocht. Ik heb er nu een set onder zitten met een et waarde van 65. De set die ik nu heb gekocht heeft een et waarde van 35 en als het goed is kunnen de verbreders er dan tussenuit. Dat zal er aan de achterkant niet geweldig uitzien maar na de keuring achter de verbreders er weer tussen en dan moet ik in theorie ook mooi uitkomen met de uitgerolde spatschermen aan de achterkant.
25 november mag ik me weer gaan melden bij het rdw voor een controle keuring en als het goed is heb ik dan het kenteken er weer en 1.8 turbo op kenteken staan.

Als dat achter de rug is dan nog een paar puntjes op de i zetten en dan deze winter naar de spuiter. Daarna weer terug mijn garage in om op te bouwen en dan in maart een apk erop en in april de weg op. Zal tijd worden...