27-10-2016, 13:01
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by ar1g3
Persoonlijk ben ik fan van Contitech, maar SKF is een degelijk merk dus zal ook wel goed zijn!
Je toplager gaat normaal geen problemen geven, buiten dat het kan gaan kraken als je stuurt en je stuur misschien wat zwaarder wordt. Ik zou zelf eerst nog eens goed zoeken naar andere oorzaken want mijn ervaring leert me dat kapotte toplagers niet tikken maar eerder kraken. Het zou stom zijn om het te vervangen en dan vast te stellen dat er nog steeds getik is.
Geluidjes zijn de vervelendste problemen, kan je echt lang naar zoeken maar je steekt er beter even tijd in dan nutteloze kosten te gaan doen. Dat getik kan evengoed iets zijn dat wat los zit in het motorruim, een hitteschildje ofzo. Of een kabel die tegen iets tikt, ga zo maar door...
|
Het is vooral als ik bijvoorbeeld over een weg rijdt waarbij ze klinkers hebben gelegd en ik rijd rond de 25 km/u. Dan hoor je een soort van tikkend geluid(metaal op metaal).
Ik kan de set van SKF goedkoop verkrijgen: http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...urce=systemmail
Mijn C2's waren schuin afgesleten terwijl deze goed uitgelijnd waren, het blijkt nu dat ze ook nog is krom waren. Kan dit ook door stabilisator stangen komen of dergelijke?
|