Er werd mij verteld dat een visuele controle bij de distributie erg lastig in te schatten was. Daarnaast denk ik dat het mijn toplager van de veerpot is, kan dit problemen geven?
Hij heeft een lange tijd olie gelekt bij de oliekoeler en nu lekte hij alleen nog olie bij de turbo vandaan. Dat moet hopelijk vandaag worden opgelost.
Normaal schrijven mensen ook de interval KM van de vervanging van de D-riem op het huis, maar dat was hier niet het geval. Ook heb ik geen idee hoeveel KM de motor totaal heeft gelopen, maar hij loopt echt nog als een zonnetje.
Het slippen van de koppeling is ook iets wat de garagist mij vertelde toen hij de auto voor onderhoud had een tijdje geleden. Of ik deze niet is wilde vervangen. Het kan inderdaad prima dat er wat olielekkage in terecht is gekomen.
Distributie gaat dus zeker vervangen worden, vroeger deed mijn buurman dit soort dingen nog voor een leuk prijsje, maar dat is ook niet meer..
Deze set?:
http://www.auto-onderdelen24.nl/skf/1364941
Skf lijkt mij altijd wel een goed merk namelijk.
Versnellingsbaksoort en drukgroep heb ik niet naar gekeken. Zal hem van het weekend is nader inspecteren.