View Single Post
Old 23-10-2016, 19:49
Marxje Marxje is offline
VW Enthousiast

Ik reis op de bonnefoi naar het vliegveld en koop ter plekke een ticket van bangkok naar Phuket.
Kosten 50 euro, en de vlucht vertrekt over 20 minuten. Klinkt goed.

Het inchecken verloopt soepel en de vlucht is slechts 75 minuten.
Eten, drinken, alles is inclusief.

De landing is net zo soepel en samen met 200 anderen begeef ik mij richting de uitgang, waar ik meteen
een taxi kan praaien.

30 minuten later rijden we Patong binnen.

Voor de geïnteresseerden, Patong is een beetje het Salou, het lesbos van azië.
Disco, disco, drank, strand en veel zuipen. Full moon parties, en een main street waar alle bars zitten.

Helaas of gelukkig bevind de bar van mijn kennis zich daar ook en ik loop er naartoe.
Overdag is het een rustige straat, maar als het donker is, worden de straten afgezet voor auto's en
veranderd alles in grote showstraat.

Na een stevige omhelzing en een korte inspectie van de kamer, basic, maar afdoende.
Tijd om eens een drankje te doen en even bij te praten.
De temperatuur loopt inmiddels naar de 38 graden en we lopen even naar het strand, wat op 3 minuten lopen ligt.

Lekker weer, warm water, palmbomen en een een land waar eten en drinken geen drol kost in vergelijking met Nederland.
Wat kun je nog meer wensen.

Mijn kennis geeft aan dat er een aantal leuke excursies zijn die ik doen moet en raad me aan om dit samen met een thais meisje te doen.
Verwonderd vraag ik me af waarom dan wel.

De reden is eigenlijk heel simpel, een kwestie van geld. Natuurlijk is het niet mijn eerste keuze, en enigzins
sceptisch probeer ik het eerst zelf.

Ik loop over de straatjes langs de vele openlucht reisbureautjes en vraag hier een daar wat prijzen op.
De tour die aangeraden zit beginnen allemaal rond de 6000 a 7000 baht, 150 - 175 euro, wat een hoop geld is.

Een beetje afdingen maar, sip kijken, beteuterd gezicht opzetten en zeggen dat het ietsje duurder is dan
ik voor ogen had.
Aha, de rekenmachine komt erbij en na lang handelen kom ik uit op een minimumprijs van 4000 baht, 100 euro.

Lager lukt echt niet, en ik denk er nog even over na.
De avond is inmiddels ingezet en ik loop terug naar mijn bar/guesthouse, de main street (bangla road) is inmiddels afgesloten
voor autoverkeer en hordes schaars geklede dames staan op straat, doen hun best om de veelal mannelijke bezoekers naar binnen te trekken.

Dat, ofwel andere hand en spandiensten aan te bieden. Het is werkelijk waar een walhalla voor de sekstoerist en ik zie
tot mijn afschuw menig oudere pensionada met overgewicht hand in hand met een of twee 19 jarige meisjes.

Ach, leven en laten leven denk ik.
Als man alleen wordt je werkelijk belaagd, handen proberen je een bar in te lokken, en onzedelijke betasting komt herhaaldelijk voor.
Ik voel me halverwege de straat al een sappig stuk vlees op een vleesmarkt, waar de vleeswaren gekeurd moeten worden.

Ik kom aan bij mijn guesthouse en leg mijn probleem voor aan mijn vriend, de eigenaar.
Deze lacht me werkelijk vierkant uit en wenkt vervolgens een van zijn serveersters. Spreekt met haar in thai, mijn kennis
is beperkt en het ging te snel voor me.
Ze trekt haar schort uit, stelt zich voor als Noi en geeft aan met me mee te gaan.

Daar loop je dan, op straat, met een wildvreemd meisje, en warempel, de andere dames laten je met rust... Eenmaal bij een reisbureautje
aangekomen, doet zij het woord en ze regelt 2 tickets voor de excursuie voor de spotprijs van 1000 baht per persoon.

Natuurlijk betaal ik dat met liefde, dat ze met me meegaat, ach, er zijn ergere dingen op deze wereld en tevreden ga ik lekker slapen, omdat
we de volgende morgen opgehaald zullen worden door de touroperator voor onze island tour.
Reply With Quote